54.
MORTAL KOMBAT - HRACÍ AUTOMAT
Zdravím Vás milí Bajkujáci, a také všechny kdo rádi alespoň občas hrají nějaké zábavné hry. Dnes se od PC stolů, konzolí, anebo deskovek, oddálíme trošku jiným směrem a to do světa HERNÍCH AUTOMATŮ. Představíme si asi jednu z největších klasik herních automatovek, a to je automat MORTAL KOMBAT. Když se podíváme na vše hezky od začátku, abychom znali a věděli vůbec něco o minulosti, v jakých letech a kdy vlastně tyto hry, ale i automaty vznikali, tak dle dohledaných informací na wikipedii se dozvíme, že: Mortal Kombat je série arkádových bojových počítačových her vytvořená programátorem Ed Boonem a designérem Johnem Tobiasem. První čtyři hry byly vyvinuty firmou Midway Games i na hrací automaty a domácí počítače (PC), Později jen na herní konzole a od hry Mortal Kombat (2011) vycházejí znovu také na PC. Původní Mortal Kombat byl vyvinut s digitalizovanými sprity na základě opravdových herců, na rozdíl od animované grafiky. V důsledku úspěchu prvního dílu, se Mortal Kombat dočkal mnoha pokračování, akčních adventur, filmů (animovaných i hraných), televizních seriálů (animovaných a hraných), komiksových knih i karetních her. V Guinnessově knize rekordů je zapsán jako "nejúspěšnější bojová herní série".
Něco málo ze vzniku a historie této hry tedy víme, a můžeme se pustit do představení přímo tohoto automatu, který se mi podařilo nafotit. Při zamyšlení nad tímto automatem Vás asi napadne, že tento přístroj jsem nafotil někde v herním muzeu, nějaké herně, či podobných prostorech, ale není to tak úplně pravda. Vyrazil jsem do Jablonce nad Nisou a v letních dnech, kdy bylo město téměř prázdné, jsem prolezl pár obchodů a hledal něco zajímavého. Zde se dostáváme k setkání s tímto automatem, a to ve WEEDSHOPU STONEBROS v ulici LIDICKÁ. Tento malý obchůdek v jedné ze začátečních ulic města Jablonce, Vám může jak jste se asi dovtípili nabídnout CBD produkty, CC9 produkty, a věci k jejich konzumaci. Jedná se o legální prodej produktů směřovaných tedy k CBD, a jak se můžete dočíst přímo v BIU na stránkách Stonebros, tak se jedná o firmu: Stonebros je značka zaměřující se na prodej CC9 a CBD produktů. Náš sortiment neustále rozšiřujeme a měníme, aby si na své přišel opravdu každý. Přijďte se o tom sami přesvědčit přímo k nám na pobočku, kde budete mít možnost ochutnat nové produkty jako první. Zaručujeme Vám profesionální přístup a výhody pro stálé zákazníky. Rádi Vám zodpovíme jakoukoli Vaši připomínku. No a když jsem do tohoto obchodu vkročil, stál tam v rohu, schoulený, zmrzlý a potřeboval prostě trošku pomazlit :-D. Samozřejmě, že tuto situaci lehce přeháním a snažím se ji vyložit komediálně. Tento automat se zde má opravdu dobře, a je o něho skvěle staráno. Když se zde třeba někdy zastavíte, a budete se chtít na automat podívat, anebo si něco zakoupit, tak rozhodně uvidíte, že je v naprosto perfektním stavu a vypadá jako nový.
Pánové z tohoto obchůdku totiž vytvořili pro sebe, ale určitě i pro zákazníky v prostoru malé odpočinkové místo, které disponuje gaučem, velikou televizí, konzolí (PS) a tímto automatem. Když zde nemají zrovínka žádnou práci, mohou totiž svůj čas využít velice šikovným způsobem a to zahnáním nudy hraním. Říci, že zde je automat v dobré formě, je o něho i dobře staráno je sice hezké, ale přeci jen bychom mohli ještě trošku do minulosti této hry, a říci si pár řídků o jejím vývoji. Videohru Mortal Kombat začali v roce 1991 vyvíjet čtyři lidi: Ed Boon (programátor), John Tobias (výtvarník a příběh), John Vogel (grafika) a Dan Forden (zvuk). První podobu bojové hry s nindži navrhl Tobias, ta byla však zamítnuta celým managementem Midway. Práce poté započala na videoherní adaptaci filmu Univerzální voják se Jean-Claude van Dammem. Tobias si ji představoval jako bojovou hru s digitalizovanými sprity opravdových herců. Tým se rozhodl pokračovat v projektu i poté, co dohoda o užívání licence filmu propadla. Úspěch hry Street Fighter II: The World Warrior konečně přesvědčil Midway a nechal tým vytvořit vlastní arkádovou bojovou hru. Oproti Street Fighteru se však hra velmi odlišovala a to především digitalizovanými postavami, a velkému množství krve a násilí. Pokud řekneme tedy lidově, tak vlastní hra, kde jen stříká krev a praskají kosti byla konečně na světě :-D.
Vývojáři tedy dostali vlastní možnosti, a tak se mohla fantazie pustit trošku na uzdu. Na wikipedii je o této hře opravdu mnoho a tak bych ještě nějakými řádky dále pokračoval. Podle Tobiase je hra inspirovaná čínskou mytologií a příběhy o šaolinských mniších. Inspirací byly také filmy: Zu Warriors from the Magic Mountain (1983), The Swordsman (1990) a Velké nesnáze v Malé Číně (1986). Řada digitalizovaných postav byla využita vícekrát, jen se změněnými barvami. Od čtvrtého dílu se upustilo od digitalizace herců a používaly se již jen 3D animované postavy s využitím motion capture. Každý veliký fanda a herní maniak bude samozřejmě pjet pouze ódy, ale ono to tak všude na světě s popularizací této hry úplně není. Díky právě množství využívaných krvavých efektů, se hra občas i někomu nelíbí. Pokračujme řádky z wikipedie: Série je známá pro svou vysokou úroveň krvavého násilí, hlavně při ukončování boje tzv. Fatalita. Mortal Kombat byla první hra, která byla označená "Mature" organizací ESRB. V Německu byl do roku 2015 zakázaný každý Mortal Kombat na deset let od vydání. Mortal Kombat (2011) je zakázaný také v Brazílii a Jižní Koreji, v Austrálii byl zakázaný do února 2013. MK11 je zakázaný v Indonésii, Japonsku a na Ukrajině. Na Ukrajině není povolený kvůli zákazu komunistických symbolů (jsou na skinu Skarlet a některých uměleckých obrázcích). Tak co říkáte? O historii této hry jsme se dozvěděli celkem hodně, a vyvolal tento článek touhu si jít něco zahrát :-D. A co také na to, že i když je něco opravdu zábavné a populární, tak že ne vždy to je vše lehké a nekonfliktní. Jak vidíme, tak to tak úplně není a hejteři se dokážou navážet i do takovéto herní klasiky, která samozřejmě nepropaguje žádné šílené režimy, ale tací lidé na světě jsou a tak je hra pouze zmiňuje. Dá se říci, že tento článek bychom projevením sympatií mohli uzavřít, a tak se s Vámi rozloučím vyhledaným videem, kde najdete natočené FATALITY z prvního dílu této hry :-).
Pro spuštění videa stačí kliknout na obrázek - FATALITY
To je dnes již opravdu vše a jak říkám vždy tak doufám, že se Vám povídání, fotografie i video líbili, a budu se těšit zase někdy příště. Takže ZDAREC FATALITY BAJKUJEC a budu se těšit.