7.

04.04.2023

BMX SUPERSTAR MIRROR 2023

Já vás zdravím moji milí čtenáři BMX Bajkujáci a v tomto článku se půjdeme podívat na nějaký ten stroj, který spadá do freestylové kategorie. Po delším váhání a rozmýšlení, jaké kolo kde sehnat a co nafotit, jsem se rozhodl asi k té nejjednodušší variantě a tak jsem navštívil prodejnu firmy Decathlon v Praze Letňanech (tímto i samozřejmě děkuji za skvělý přístup a domluvu s touto pobočkou). Na mysli bylo také uspořádat velikou výpravu až do Znojma, a to znamená na úplně druhou stranu republiky, ale poté jsme si tuto cestu rozmyslel a vyřešil jsem ji tímto způsobem. Je možné, že se později do kraje Znojma a na Znojemské okurky zajedu také podívat :-), ale dnes zůstaneme v pražských vodách a představíme si BMX kolo Superstar Mirror pískové. Pokud se i podíváte přímo na stránky firmy Decathlon, tak objevíte, že po těchto kolech, jak to vypadá, je celkem sháňka a tak jsem měl dalo by se i říci celkem štěstí. Zastihl jsem poslední kus vystavený na prodejně. V možnosti byla ještě jedna varianta, ale raději jsem se přiklonil k tomu to, protože je to výrobek trošku dražší a řekl bych, že pro čtenáře i zajímavější. Dost tedy ale té omáčky, a pojďme si představit tento výrobek.

Začnu tedy asi z celkového hlediska a pomalu se přiblížíme ke všem komponentům tak nějak samostatně. Jako první nás tedy rozhodně při pohledu osloví samotný rám. Jedná se o 100% HI - TEN ocel. Nečekejme tedy v tomto směru nějakou zázračnou hmotnost (kolo je spíše těžší 12,5 kg), protože tento tip oceli se používá řekněme u těch levnějších tipů kol, ale zároveň nám zase tento materiál zaručí dobrou pevnost. Když už tedy zmiňuji, že kolo je z té kategorie levnějších, tak zároveň i zmíním cenu, protože ta vás bude po přečtení těchto řádků zajímat asi nejvíce. Cenově se toto BMX kolo pohybuje kolem 9000 kč. Dalo by se říci, že profesionální výrobek to jasně není, ale na ty začátky, než si člověk vůbec nějakou tu techniku jízdy osvojí to není zase až tak špatné. Zvolil jsem tohle kolo i díky jeho hezké barevné variantě, která je taková celkem nenápadná, však písková metalíza také dokáže mile zaujmout. Když už jsem hovořil o použitém materiálu, tak ne jen rám je vyroben z HI - TEN oceli, ale z toho samého je i vidlice.   

Přeskočme z prvního pohledu trošku dále, a začněme od předního kola, směrem ke kokpitu. Přední kolo je použito 20“ s dvoustěnným ráfkem se 36 dírami výpletu. K výpletu neodmyslitelně patří nějaký náboj v kole a zde je použit - hliníkové tělo - utěsněná ložiska - osa 10 mm. Náboj, výplet a ráfek bychom měli, tak nám ještě zbývá nějaké to obutí. Zde musí i náročnějšímu jezdci srdíčko zaplesat, protože použity jsou pláště Kenda Kontact 20x2,25". Co se týká samotné firmy, tak ta je již díky své dlouholeté působnosti na trhu zaručenou jistotou, a tak i když by člověk trošku váhal nad ostatními komponenty, zde určitě musí mít radost :-). Když se podíváme na tento plášť  trošku zblíska, tak uvidíme samozřejmě nějaký vzorek. Když bychom se měli i v tomto směru informovat, tak použití pláště je dobré jak na silnici, tak i na prašných cestách. Dá se tedy v tomto případě říci, že můžete kolo použít na jízdu ve skateparku, ale i třeba na bikrosce to ničemu neuškodí. Na takovém hliněném pumptracku, byste měli být také úplně v pohodě :-). Do začátku je kolo i vybaveno nějakými základními bezpečnostními prvky a tím jsou ve výpletu dané odrazky.

Od předního kola se posuňme zase o něco dále a tím je kokpit. Základním prvkem v této části jsou jasně řídítka. Řídítka nesou přímo od Decathlonu název - Superstar 2dílná - 100% ocel Hi-Ten. Bohužel další rozměry zde uvedeny nejsou a tak se spokojme alespoň s tímto. Další důležitou součástí této části je představec a hlavové složení. Představec je použitý Superstar - 48 mm - Top Load a hlavové složení je - Integrované hlavové složení. Pokud se podíváme ještě po řídítkách, tak na každé ze stran nalezneme gripy s mini přírubou 170 mm. Osazeny jsou také brzdové páčky, které jsou jak pro přední, tak i zadní čelisťovou brzdu - hliníkové U-Brake. Jak jsem zmínil, že kolo je již v základu vybaveno nějakými těmi bezpečnostními prvky, tak zde nalezneme zvonek a přední bílou odrazku.

Přední část jsme si tak nějak představili a nyní se posuňme do dalšího prostoru toho kola, a tím je středová část. Zde si řekněme něco o středovém složení, klikách, pedálech, řetězu, atd... Při prvním shlédnutí této části nás jasně upoutá plastový kryt řetězu, a tak i tato část nese v základu nějaký ten bezpečnostní prvek. Sice asi po nějaké době spousta vlastníků tohoto kola tento plast sundá, ale rozhodně si myslím, že do těch začátku by mohl být tento plastový kryt k něčemu dobrý. Pod tímto krytem najdeme převodník, který je klasicky na BMX kole jeden a nese 25 zubů. Na tento převodník nám navazují kliky, které jsou použity ocelové. Na klikách nalezneme pedály Wellgo tělo, Pc, osa Crmo. Z viditelných komponentů se podívejme do vnitřku této části a zde najdeme středové složení MID (41 mm). Poslední součástkou nás zde bude zajímat řetěz, a ten je použitý - Typ 410 1/2 × 1/8. To je z této části tak nějak vše, a tak pojďme přeskočit ještě o kousek dále a to do poslední třetiny tohoto kola, kterou je zadní část.

Co se týká zadní stavby, tak zde jediné co je asi použité jinak je geometrie a náboj, než u přední části, ale jinak většinu komponentů zde najdeme stejné - ráfek, pláš´ť, brzda i ve výpletu odrazka. Co se týká náboje, tak ten je zde použitý jiný než vpředu a najdeme zde - hliníkové tělo - 100% utěsněná ložiska - osa 14 mm - Driver 9 zubů - 36 děr. Jestli bych mohl říci, tak má pěkný zvuk a není úplně tichý. Myslím si, že by hezké cvakání při jízdě mohlo také celkem potěšit :-). 

Dostáváme se téměř k závěru tohoto článku a tak poslední částí, kterou si představíme je sedlo, sedlovka a to co nalezneme v této oblasti. Jako první si řekněme jaké je použito sedátko. Na stránkách nějaké označení či popis nenajdeme a tak si jen z pohledu můžeme říci, že sedlo vypadá hezky měkké a pohodlné. Barevně je pojato pouze celé v černé barvě, bez zvláštních znaků, či nějakého loga firmy. To samé je bohužel i se sedlovkou, protože tu nějak popsanou také na stránkách nenajdeme a tak bohužel více informací k dispozici není. Jak se tak celou dobu tohoto článku zmiňuji o bezpečnostních prvcích, tak zde je kolo také o nějaké doplněno. Již v základní variantě naleznete na sedlovce červenou odrazku, která určitě pokud jedete po silnici může být k něčemu dobrá. Ve skateparku ji asi moc nevyužijete, a tak když ji sundáte, je dobré ji třeba vozit s sebou, pokud byste ji potřebovali použít.

Poslední součástí tohoto článku je pořízené video, kde si můžete kolo prohlédnout ještě v dalších záběrech a tak si o kole udělat ještě další představu. Pokud byste se chystali ho zakoupit sobě, anebo třeba vašim ratolestem, tak rozhodně i video shlédněte pro více informací.

To je dnes opravdu vše a tak doufám, že se vám foto, článek i video líbili a budu se těšit zase příště. Zdarec frýstajl bajkujec :-D.