2.
MONGOOSE LEGION L20 2021
Nazdárek moji milí Bajkujáci :-) v tomto článku se podíváme do kategorie BMX, a protože jsem již firmu Mongoose v projektu také měl a dokonce i tip kola s označením Legion, jsem rád, že v této malinkaté tradici mohu navázat, a pokračovat v roce 2021 kolem Legion L20 v green-black provedení. Tímto úvodem, bych chtěl velmi poděkovat do Bike - Sportu v Chrudimi kde se kolo fotilo (doufám, že se Vám článek i foto bude líbit), a nyní již opravdu nebudu zdržovat a pojďme tohle fešácký BMX trošku prozkoumat.
Co uvidíme jako první jsou určitě barvy, a v tomto případě zde máme přímo skvostné sladění a provedení dvou. Za 1. se jedná o barvu zelenou - dle mého je to svítívá metalíza a vypadá suprově. Trošku mi připomněla hru Need for Speed Most Wanted, kde jsem měl v těchto barvách vytuněné auto. Za 2. barvu černou, kterou na kole můžeme najít hned v několika variantách. Vidlice, řídítka a nebo třeba název kola je právě barvou černou, a to pěkně sytě bez nějakého přerušení či efektu. Na vrchu rámové trubky ji najdeme také, ale zde je ve formě syté varianty a na okrajích se nám ztrácí či rozprašuje do okolí + doplněna logem firmy Mongoose. Je to pěkný styl, který i dnešního mladého jezdce rozhodně nemůže nijak urazit :-). Pokud jste začátečník, tak s tímhle kolem i když nic moc neumíte, budete v partě za pořádnýho šéfíka a ostudu rozhodně neuděláte :-D
Pokud odskočíme od barevného provedení trošku k té důležitější části a tím jsou použité materiály, tak rám i vidlice jsou vyrobeny z Hi-TEN oceli. Hi-TEN ocel pro nás jezdce, nebo uživatele znamená, že rám bude sice oproti hliníku nebo duralu o něco těžší, ale bude se vyznačovat svou pevností a výdrží. Pokud kolo někde odřete a lak nenahradíte jinou pokrývkou, začne ocel jednoduše korodovat - tedy reznout :-(. Když jste však člověk moudrý a máte své kolo rád, tak odřeninu zatřete třeba lakem na nehty, nebo fixou a nedáte zbytečně korozi šanci :-D Rám nese freestyle geometrii - uzpůsobeno pro park, street no prostě freestyle :-).
Přeskočme o kousek dál a poohlédněme se po komponentech kokpitu. Řídítka nalezneme přímo od firmy Mongoose s označením oceli Hi-Ten, šířka 28, výška 8. I na řídítkách je barevná kombinace stejná s černo zelenou, ale převládá černá s lehkým doplňkem zelené. Řídítka jsou uchycena v představci Mongoose, threadless top load, 50 mm. Představec má závit směrem nahoru, takže dobrá přístupnost k montáži i demontáži s úhlem 0°. Délka je tedy 50mm. Použité páčky brzd a brzdy jsou dle výrobce U-brake, aluminum. Bohužel, se mi nepodařilo najít nějaké bližší specifikace. Poslední součástí jsou gripy a ty najdeme také přímo od firmy Mongoose s názvem Mush, 145 mm.
Od řídítek přeskočme okem o něco níže a prohlédněme si přední kolo. Ráfky jsou použity - Aluminum single wall, 24 mm ID, 36H. Co se týče nábojů, tak ty jsou ocelové s kuličkovým ložiskem, 3/8 v ose, zapouzdřená, se 36 dírami pro výplet. Rozhodně neodmyslitelnou součástí jsou dráty výpletu a zde najdeme ocelové, 14G v černé barvě. Poslední v této části jsou pneumatiky, které jsou použity 20 in x 2.3 in, wire bead. Beze sporu pláště na městskou i park disciplínu, ale i nějaká ta hlína jim asi neuškodí :-)
Poskočme zase o kousek dále a posuňme se na střed tohoto kola. Zde najdeme kliky, pedály, převodník, řetěz a určitě středové složení. Začněme tedy klikami, které jsou 3dílné trubkové chromoly, s napojením na 25zubý ocelový převodník. Pokud jsem to rozluštil správně, tak název MNG BMX je přímo firemní tedy - Mongoose. Dále jsou použity plastové pedály s již v základu usazenými odrazkami a umělými piny (odrazky asi moc potřeba nejsou - důležité spíše pro děcka -, ale když by náhodou tak jsou tam). Středové složení jsem bohužel neobjevil, ale přirovnal bych to klasicky ke kolům v této kategorii - průmyslové zapouzdřené. No a poslední součásti je řetěz, který nalezneme KMC S1. Tento řetěz by měl napomáhat menšími tření, snižovat hlučnost chodu a je přímo vytvořen pro kola BMX.
Přední kolo jsme již zrevidovali a tak pojďme ještě na to zadní :-) Zde se nám z použitých komponentů nic nemění, pouze nám přibila kazeta, která je jedno rychlostní s 9 zuby.
To samé jako u přední, tak je i u zadní brzdy a určitě i náboje. Docela zajímavou věcičkou a možná i sloužící k lehké ochraně je, uschování brzdového třmene pod rámem, ne nad ním.
Mluvili jsme také o odrazkách. Ne jen, že je najdeme na pedálech, ale použity jsou v bílé barvě také ve výpletu obou kol. Pokud tedy pořídíte kolo nějakému mladšímu jezdci, třeba syn, bratr a podobně, tyto ochranné prvky jsou již na kole v základní verzi.
No a úplně poslední věcí máme na představení sedátko :-) I když v kategoriích BMX se sedátko pro jízdu moc nepoužívá, ale spíše slouží ke krátkému odpočinku či přejezdu a záchraně - k záchraně pokud skok nebo trik je složitý a jezdec by si narazil kostrč - zadek :-D Zde najdeme sedlo použité také přímo od firmy Mongoose steel rails. Sedátko vypadá pohodlně, stylově pěkné a zároveň i sladěno s kompletním designem. Ještě abych nezapomněl, tak sedlo je uchyceno na sedlovce - steel (ocel), 250 mm s průměrem 25.4 mm.
To je Tedy pro dnešek z kategorie BMX vše, a dneska už nebudu říkat: doufám, že se Vám fotografie a představení líbilo, protože mne to už přestalo bavit :-D a jdu si také raději zajezdit nějaký peklíčko po štrýtu :-) Takže se mějte ZDAREC BAJKUJEC a budu se těšit opět u nějakého dalšího průzkumu mezi koly BMX.
Na opravdu úplně úplný závěr, je zde ještě video, kde se na kolo můžete podívat v krátkém sestřihu :-). Malá oprava - není to Bike - Shop, ale Bike - Sport :-)